Οι επιδόσεις του Ιδρύματος Συμφωνικής Ορχήστρας Κύπρου (ΙΣΟΚ) στη διαπλοκή στελεχών της έχουν καταστεί ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της. Πριν λίγες μέρες, όπως είχε αποκαλύψει ο «Π», είχε υποβάλει προφορικώς -και εν συνεχεία γραπτώς- την παραίτησή του ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Συμφωνικής Ορχήστρας (ΣΟΚ) Νικόλας Παπαγεωργίου.
[rml_read_more]
Η παραίτηση του κ. Παπαγεωργίου αποτελούσε μονόδρομο, λόγω αλχημείας που είχε γίνει από το δ.σ. του ΙΣΟΚ στο συμβόλαιό του, ώστε να ζει μόνιμα στο εξωτερικό και παράλληλα να μην διαθέτει τον τίτλο του μαέστρου (όπως όλοι οι προκάτοχοί του), για να εξυπηρετούνται με το αζημίωτο άλλοι που αναλάμβαναν να διευθύνουν συναυλίες της ΣΟΚ. Ωστόσο, ο Ν. Παπαγεωργίου φαίνεται πως θέλησε να προλάβει μία ακόμα αποκάλυψη, που σχετίζεται με διαπλοκή, που αφορά την ιδιότητά του ως στελέχους καλλιτεχνικού πρακτορείου στο Λονδίνο. Ο κ. Παπαγεωργίου με την επιστολή παραίτησής του επιχείρησε να υποστηρίξει ότι η απόφασή του σχετίζεται με τα δημοσιεύματα του «Π» και με τη στάση κάποιων μελών του δ.σ. που δεν συμμερίζονταν το «όραμά» του!
Μαέστρος ο πελάτης;
Ο Νικόλας Παπαγεωργίου από το 2014 εργάζεται ως καλλιτεχνικός μάνατζερ στο πρακτορείο Victoria Rowsell Artist Management στο Λονδίνο. Ένας από τους καλλιτέχνες (πελάτες) του πρακτορείου τον οποίο έχει αναλάβει ο κ. Παπαγεωργίου είναι ο μαέστρος Δημήτρης Μποτίνης. Ο Ν. Παπαγεωργίου, ο οποίος από την ημέρα διορισμού του στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή της ΣΟΚ «διευθύνει» από το εξωτερικό, ανέθετε τον ρόλο του μαέστρου σε συναυλίες της ΣΟΚ στον Δημήτρη Μποτίνη, βεβαίως έναντι αδράς αμοιβής από τον προϋπολογισμό του ΙΣΟΚ. Με απλά λόγια, από τη μία ήταν ιδιώτης μάνατζερ του Δ. Μποτίνη και από την άλλη εργοδότης του με χρήματα της Κρατικής Ορχήστρας της Κύπρου. Ρόλο μαέστρου σε συναυλίες της ΣΟΚ ανέθετε έναντι €1.000-€1.500 για κάθε συναυλία και στον καλλιτεχνικό διευθυντή της Ορχήστρας Νέων (ΣΟΝΚ), πρόεδρο του ρωσικού κόμματος» ΕΟΠ και αριστίνδην υποψήφιο του ΔΗΚΟ Γ. Κουντούρη, κάτι το οποίο ο γενικός ελεγκτής ζήτησε να τερματιστεί πάραυτα. Ο λόγος ήταν ότι ο κ. Κουντούρης αμείβεται ως καλλιτεχνικός διευθυντής της ΣΟΝΚ και ταυτόχρονα είχε εξασφαλίσει παρατύπως και έξτρα επίδομα €500 μηνιαίως για «αυξημένα καθήκοντα», ενώ πληρωνόταν επιπροσθέτως και για να διευθύνει συναυλίες της ΣΟΚ.
Βολικό συμβόλαιο
Τίποτα από τα παραπάνω δεν θα μπορούσε να συμβεί αν ο Νικόλας Παπαγεωργίου υποχρεωνόταν από το συμβόλαιό του να διαμένει μόνιμα στην Κύπρο. Κάποιο ή κάποια χέρια στο δ.σ. του ΙΣΟΚ, αφού μεθόδευσαν την αποπομπή του προηγούμενου καλλιτεχνικού διευθυντή και μαέστρου Jens Georg Bachmann, τον Αύγουστο του 2020 επέλεξαν τον κ. Νικόλα Παπαγεωργίου. Στο άρθρο 3 της προκήρυξης της θέσης αναφερόταν πως: «Ο/Η ΚΔ κατά τη διάρκεια της σύμβασης πρέπει να διαμένει μόνιμα εντός της Κυπριακής Δημοκρατίας». Ωστόσο από το συμβόλαιο του κ. Παπαγεωργίου αυτός ο όρος αφαιρέθηκε και του δόθηκε η δυνατότητα να διευθύνει την Κρατική Ορχήστρα... εκ του μακρόθεν και διαδικτυακά! Από το συμβόλαιο αφαιρέθηκε και ο τίτλος του μαέστρου, ώστε να μπορεί να αναθέτει έναντι αμοιβής τη διεύθυνση συναυλιών σε άλλους, μεταξύ των οποίων ο Δ. Μποτίνης και ο Γ. Κουντούρης.
Στη Βουλή
Παρά τις προσπάθειες του ΔΗΚΟ να αποτρέψει συζήτηση του θέματος του ΙΣΟΚ στην Επ. Ελέγχου της Βουλής, υπό την πίεση του ΔΗΣΥ (Αννίτα Δημητρίου) και τη στήριξη του ΑΚΕΛ (Ειρήνη Χαραλαμπίδου), θα γίνει συζήτηση την ερχόμενη Πέμπτη. Επίσης αυτή την εβδομάδα ο υπ. Οικονομικών έχει καλέσει τον πρόεδρο του δ.σ. του ΙΣΟΚ Μαρίνο Πουργούρη για εξηγήσεις, με την ελπίδα ότι δεν θα γίνει και πάλι επίκληση «φόρτου εργασίας» για να αναβληθεί και πάλι η συνάντηση.
